Kollár Anna Self-Love Coach

Kollár Anna Self-Love Coach

Elég jó vagyok.

2016. október 01. - Kollár Anna

clipboard01.jpg

 

Pár hete a 4-es villamoson ültem és a Nyugatinál lévő Costa Coffee felé tartottam egy megbeszélésre. Mióta júliusban kiléptem az alkalmazotti szférából, egy PR ügynökségtől, hogy végre a saját kezembe vegyem a sorsomat, állandóan meetingeken találom magam. Ez most egy kicsit már volt, hiszen az ügyfelemmel találkoztam, hogy megkezdjük együttműködésünket.

 

'Ego-Lány' legújabb akciója

Lelkesen azon gondolkoztam, mennyi lehetőség áll az ügyfelem előtt, amiben segíteni tudom marketing és branding tudásommal - amikor megszólalt az egóm... Magamban mindig csak a bennem élő 'Ego-Lánynak' hívom. Mintha mindig arra lenne kihegyezve, hogy elbizonytalanítson, elszívja az energiámat és értéktelennek érezzem magam tőle. Hogy miket ismételget, amint megérzi gyengeségemet?

"Úgysem fog sikerülni."

"Nincsen elég gyakorlati tudásod." "Nem vagy hiteles. Úgysem leszel elég kitartó." "Igen, ez a kabát tényleg kövérít."

"Csalódást fogsz okozni mindenkinek."

És a személyes kedvencem...

"Nem vagy elég jó."

Kész. KO-val kiütött. Gondolhatod milyen érzések vették át magabiztos lelkesedésem! Begörcsölt a gyomrom, begörnyedt a vállam, én meg legszívesebben visszafordítottam volna a villamost, hogy otthon bebújhassak a takaróm alá. El akartam kerülni, hogy lebukjak. Az ügyfelem, a világ, de legfőképpen önmagam előtt. Mert nincs annál rosszabb (legalábbis számomra), mint amikor önmagadban csalódsz.

Tehát ültem a villamoson és szinte éreztem az utasok felől sugárzó vádló tekinteteket. Mintha mind tudnák rólam a szörnyű igazságot.

 

Aztán hirtelen megváltozott bennem valami...
Hallgattam a negatív gondolatokat, a már megszokott frázisokat, előre átéreztem a legrosszabb bekövetkezését és meg is írtam Anyukámnak (elsődleges tanítóm és példaképem), hátha van rá valami szupergyors megoldása. Volt. A következő választ kaptam:

Tedd le a félelmeid és élvezd, amit csinálsz. Te is ezt szoktad mondani, amikor a könyvem megírását kérdőjelezem meg.

Amikor először elolvastam arra gondoltam, könnyű ezt mondani. (Tudom, mert én is szoktam :)) Így hát tovább hallgattam a gondolataimat, vagyis az 'Ego-Lány' könyörtelen felsorolását arról, hogyan is vallhatok kudarcot. És tudod, hogy mi történt?

 

Unalmasnak hangzott!

Mindig ugyanaz a sorrend, ugyanazok a nem-vagyok-rájuk-büszke emlékek, ugyanazok a negatív szavak. És nem volt semmi, de semmi értelme! Pedig annyiszor hallgattam végig a fenti listát, annyiszor fogadtam el, hogy "nem vagyok elég jó" és kapálóztam az ellen, hogy ez kiderüljön... És tudod mit értem el vele? SEMMIT!

 

Leszámolás

A negatív gondolataim nem segítettek jobban teljesíteni, sőt, fokozottan nehezítették és lassították a munkámat. Nem váltam tőle jobb emberré, sőt, egyszer éppen emiatt az érzés miatt valóban a menekülés és a takaró magamra húzása mellett döntöttem, így megbántva egy ritka értékes embert...

Akkor meg? Mégis mi értelme van újra és újra végigmenni ugyanazokon a körökön?

Így hát, akkor és ott, a 4-es villamoson tettem egy fogadalmat, kimondtam egy gondolatot, amihez azóta is tartom magam. Hogy mi volt az?

Elég jó vagyok.

És kész. Ennyi volt. Most már nem csak le merem írni, de el is hiszem. És tudod, hogy mennyivel könnyebb így? Az állandó zaj, negatív körök és felesleges energia elszívás nélkül?

 

Te milyen viszonyban vagy az 'Ego-Lányoddal'?

Hogy ki is Ő? Én 'Ego-Lánynak' hívom, a pszichológia pedig szimplán egónak. Ő az a félelem által vezérelt hang a fejedben, ami azt suttogja, hogy nem vagy elég jó, elég okos, elég csinos, elég vékony, elég gyors vagy elég mindegy, hogy mi. És nem számít, hogy ki vagy és honnan jöttél, mind ismerjük személyes ’Ego-Lányunkat’…

Te hogy vagy vele? Gyakran hallod? És hallgatsz is rá vagy képes vagy elengedni a füled mellett?

Tudod, az elmúlt pár hétben, mióta képes voltam kimondani, hogy elég jó vagyok, sok minden megváltozott. Máshogy látom az utat, ami a céljaim eléréséhez vezet. Képes vagyok kimondani azt, amire vágyok, még akkor is, ha emiatt esetleg kapok egy-két furcsa nézést. :)

Az 'Ego-Lánnyal' pedig azóta jobb a kapcsolatunk. Bár fel-feltűnik és megkérdőjelezi a döntéseimet, de tudom, hogy csak kísérletnek veti alá az álmaimat. Hiszen, ha önmagamat képes vagyok legyőzni és meggyőzni arról, hogy meg tudom csinálni, akkor mégis ki más állhatna még elém?

 

És most nagyon szeretnék hallani Rólad – Te milyen viszonyban vagy az ’Ego-Lányoddal’? Baráti a kapcsolatotok vagy éppen ellenkezőleg? Oszd meg velem a kommentedet alul és emlékezz! Éppen a Te hozzászólásod lehet az, ami valaki mást, aki elolvassa, cselekedetre inspirál!

 

Köszönöm Neked, hogy itt vagy. Tudod, engem éppen Te inspirálsz minden egyes nap.

Szeretettel ölellek,

Anna ♥

Self-Love Coach

U.i.: Érdekesnek találtad a cikket? Ha igen, akkor küld tovább az egyik barátnődnek, aki különösen rossz kapcsolatban van az ’Ego-Lánnyal’ és segíts Neki, hogy jobban tudjon hinni önmagában.

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarannacoach.blog.hu/api/trackback/id/tr4211757009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása